Genetická metoda čtení 1.

Ačkoli se s touto metodou nevyučuje ve všech školách, nejedná se o metodu novou, základy této metody byly položeny již v roce 1913 v tehdy velice moderní a populární čítance Poupata (Josef Kožíšek), moderní metodiku této metody zpracovává od roku 1995 PhDr. Jarmila Vágnerová, Csc., autorka souboru učebnic a pracovních listů.

Od samého začátku žáci čtou i zapisují celé věty, slova nejprve hláskuji (A-D-A-M) a poté opět spojují ve slova (ADAM). Začíná se nácvikem sluchové analýzy a syntézy nejprve u krátkých slov a postupně se přechází ke slovům delším a složitějším. (Se synem jsme se věnovali nácviku „marťanštiny“ – rozklad slova na hlásky a jeho následné složení – celé první dva měsíce školního roku). Naučená velká tiskací písmena děti zároveň i píší, pokud žáci zvládnou velká tiskací písmena, přechází se na nácvik malých písmen.

Celý článek včetně osobních postřehů zde.
Jitka

Share
Published by
Jitka

Recent Posts

Namalujte si šeřík akvarelem!

Namalovat šeřík akvarelem může být snazší, než se na první pohled zdá. Hledáte snadný a srozumitelný…

2 dny ago

Modrotiskový akvarel v Národním muzeu

Kurz Modrotiskový akvarel jsem vymyslela jako poctu pravému modrotisku. Co je pravý modrotisk? Modrotisk je…

2 týdny ago

Kurzy malování akvarelem v Šumperku

Kurzy malování akvarelem pořádám hlavně v Praze, ale občas jedu i jinam. Loni jsem nově…

4 týdny ago

Jak jsem malovala na kettlebell

Zajímá vás, jak jsem malovala na kettlebell a proč jsem tentokrát nepoužila akvarel? Co je…

1 měsíc ago

Barvy z kuchyně, workshop v Národním Muzeu

Proč barvy z kuchyně? Nejenom, že se v kuchyni skrývají, ale z kuchyně také známe…

6 měsíců ago

Zelená

ZELENÁ. Věděli jste? Nový cyklus článků a videí o barvách. Jak je vnímáme, jak s…

8 měsíců ago